Hva er Ekopost?

Ekopost er en nordisk løsning som hjelper våre kunder å automatisere og digitalisere sine utgående forsendelser.

Vi samarbeider blant annet med bedrifter, kommuner, fylker og organisasjoner for å redusere kostnader, øke effektiviteten og samtidig bli mer bærekraftige. Med vår unike programvare fanger vi opp og sender dokumentene i den kanalen mottakeren foretrekker. Det kan for eksempel være digitale postkasser, alle typer e-fakturaer, SMS og epost. Vi bistår også med den delen som ikke kan digitaliseres og sender dette med Posten.

Ved å digitalisere og effektivisere dine utsendelser, blir de ikke bare rimeligere og mindre tidkrevende, de blir også mer bærekraftige og kundevennlige fordi du nå kan nå kundene dine i den kanalen de foretrekker. 

Vi tilbyr enkel onboarding uten faste kostnader eller bindingsperiode - du betaler kun for det du sender, med full skalerbarhet etter behov. Når du registrerer deg får du muligheten til å teste løsningen gratis. 

Ekopost tilbyr følgende tjenester:

-    Digitale postkasser som Digipost, Kivra (Sverige) og Mina Meddelanden(Sverige) etc

-    Efaktura 2.0 

-    E-fakturaer EHF/EDI til bedrifter (PEPPOL BIS Billing 3.0 og Svefaktura)

-    Utskriftstjeneste – send tradisjonelle frankerte brev

-    Masseutsendelser basert på adresseliste

-    SMS

-    E-post

-    E-signatur (Sverige)

-    REK - Rekommanderte brev (Sverige)

-    QR-koder i dokumenter for smart kommunikasjon 

-    Svarpost (Sverige)

For å bruke Ekopost kan du laste opp dokumentene dine for utsendelse på den måten som passer din virksomhet. Opprett en konto i Ekopost via nettsiden vår og du vil umiddelbart kunne laste opp dokumentene dine direkte til nettportalen. De som ønsker å strømlinjeforme opplastingsprosessen ytterligere, installerer vår "virtuelle skriver" på datamaskinen. Åpne dokumentet ditt, velg Ekopost som skriver og dokumentet vil bli lastet opp til Ekopost for videre håndtering og utsendelse. 

Vårt åpne API gir muligheten til å integrere Ekopost i forretningssystemer for å forenkle opplasting av dokumenter. Du finner API-dokumentasjonen her https://api.ekopost.se/ I tillegg har vi Autosubmission - en hot folder som ligger på kundens datamaskin eller server avhengig av installasjonen. Her lagrer kunden dokumentene som skal sendes og dokumentene blir lastet opp til Ekopost til avtalte tidspunkt.

Ekopost er tilgjengelig uansett hvor du er, så lenge det er tilgang til internettforbindelse. Det øker fleksibiliteten og gir deg muligheten til å administrere utsendelsene dine både fra hjemmekontoret og på forretningsreiser.

Med den bredden som Ekopost tilbyr, kan mottakeren motta forsendelsen på ønsket måte. For eksempel krever mange kommuner og andre myndigheter i dag EHF fra sine leverandører. Andre kunder har et ønske om å motta en PDF-faktura i Digipost eller til sin nettbank. Med Ekoposts fleksible alternativer blir ditt kundeperspektiv ytterligere styrket.

Ekopost er en digitaliseringsmotor for dine utgående forsendelser som kan redusere kostnadene dine og gi deg mer tid til andre ting. Opprett en gratis konto uten bindingstid i Ekopost og kom i gang. Da hjelper vi deg å tilpasse den ut fra dine ønsker.